Får jag gratulera, du är en förlorare med STIL!

De senaste dagarna har inte varit särskilt händelserika, men ändå har det inträffat saker som får mig att känna mig som en förlorare.

Till att börja med kan nämnas att jag har råkat ut för en DUNDER-förkylning. Dagen efter jag kom hem från London slog halsondan till och strax efter kom den igentäppta näsan. Envis och tjurig som jag är bestämde jag mig för att träna, trots att mamma misstyckte. Träning onsdag, torsdag och fredag; inte blev det bättre! Sen kom själva dagen då jag skulle drunkna i loser-träsket. Lördagens medeldistans gick bildligt och bokstavligt talat åt skogen, mycket orsakat av den ihållande förkylningen, men än dock kom jag runt på en dålig tid. Visserligen kan man ju inte riktigt förlora i orientering som i typ fotboll, där det alltid finns en vinnare och en förlorare (oavgjort i resultatet är bara ett specialfall). Man kan vinna, men bara få en sämre tid och placering. Alltså, så förlorade jag inte eftersom jag inte kom sist (slog faktist EN!).

Skolan började i torsdags förra veckan och givetvis skulle jag tilldelas det sämsta schemat man kan tänka sig. Inga sovmorgonar och jag slutar runt 1600 tre dagar av fem. Måndagen är en väldigt typisk dag då jag börjar 0830 med matte. Sedan följer hål 1 h och sen svenska och efter det ytterligare ett hål på TRE TIMMAR och sen slutligen psykologi tills vi slutar för dagen 1555. Vilket toppenshema! Dessutom kan det tilläggas att jag nästa termin har fått aktiekunskap på schema! Hur nu det hamnade där? Lyckosmurfarna dansar som aldrig förr....

Så, trots att jag de senaste dagarna inte riktigt har haft turen med mig ska jag väl ändå glädjas åt att det inte gick sämre. Jag blir ju frisk, det kommer nya tävlingar och schemat får jag väl helt enkelt vänja mig vid. Fast, när kändes det senast bra att gå i skolan så länge på en måndag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0