Från undomsledare till shoppaholic och slutligen turist i London

(Söndag 12/8) Jag har nyligen kommit till insikt att det var mycket dumt att sova mitt på dan, nu är jag nämligen pigg som en (jag vet inte vad...). Anledningen till varför jag i huvud taget lät John Blund överta läget är därför att jag har varit på läger med mina små orienteringsbarn. Med en kort redogörelse kan jag avslöja att som ungdomsledare får man tämligen och jämt göra uppoffringar i form av att: leka lekar bland blåbär och ris, bada med mål att vara under vattenytan en längre tid (dränkas, med andra ord) samt organisera, planera och styra upp så att ungarna faktiskt gör som man säger. Alltså, ett jobb där den enda betalningen sker i form av barnens uppskattning (vilket i och för sig är värt väldigt mycket!). Lägret inleddes, för min del, redan fredag kväll då jag, tillsammans med de andra ledarna, hängde ut kontroller och skrev ut tjusiga kartor. Nästa dag anlände ungarna och hela dagen förflöt under solens ständiga närvaro, vilket givetvis ledde till stekande hetta. Efter orienteringsövningen ville de små barnen bada, så då badade vi. När alla hade ätit lunch ville de leka, så då lekte vi burken bland alla blåbär. När några ville utmana oss i Texas Hold' Em så plockade vi fram kort med tillhörande marker. Allt som allt blev väldigt lyckat!

 

Idag var det medeldistanstävling och våra ungdomar skulle givetvis vara med. Tyvärr uppstod en del missförstånd så en del av våra grönaste orienterare kunde inte komma. Men trots värmen och den höga luftfuktigheten lyckades alla ta sig runt men mycket väl godkända tider. De slutliga placeringarna var förstås överraskande: 1a 4a 5a 6a av totalt 23 startande. Alla i klassen fick pris, men den som kom först i mål fick självklart välja pris först! Följaktligen, en total Hellas-dominans under dagens tävling! Jag är GRYMT imponerad av allas insatser!

 

Väl hemma; tvättmaskinen går på högvarv och i badrummet immar spegeln igen. TV:n slås på och ljudet ur högtalarna överröstar musiken en trappa ned. I samma stund som mitt huvud lägger sig mjukt på kudden far tankarna i väg på annat håll och verkligheten kommer inte tillbaka förrän middagen. Kvällen fortsätter och senare, typ alldeles nyss, skaffade jag mig ett clubkort på H&M (min nya favorit-klädes-kedja). Av okänd anledning har jag börjat leta efter olika hemsidor där man kan köpa kläder och smycken, men även Tradera har blivit väldigt intressant. Jag har till exempel redan nu ställt in siktet på bl.a. en jättefin kjol... (Se bilder nedan)

image68

 

(Måndag 13/8) My searching for new clothes continues... Jag INVESTERADE idag i ett par nya byxor (highwater), en finfin topp och strumpbyxor. Inför den kommande resan till London har jag också växlat pengar, 2900:- blev 200£, men efter att ha gnuggat geniknölarna extra hårt och länge kom jag på att jag glömt hälften hemma. Så en tripp till stan igen får jag räkna med för att växla de återstående valörerna. Apropå London, det är knappt ett dygn kvar, jag har inte packat ner något mer än mitt pass och vi vet fortfarande inte om vi har skjuts till flygplatsen tidigt onsdag morgon. Men det ser ut som om det blir flygbussar ändå, därför att vår tänkta chaufför vill lämna Stockholm senast kl. vilket är liiiite tidigt.

 

För att få en fin avslutning på detta inlägg tänkte jag och mitt ego ställa upp en parameter med 6 SNABBA SVAR.

 

Långdistans                                           Medeldistans

U1                                                             D18 Elit

Sommarpratare                                    Mamma

MQ                                                             H&M

Flygbuss                                                  Porsche

London                                                     Stockholm

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0