Jag står här frusen, fast, äntligen stilla

...som gravitation, nått vasst. Jag ska aldrig göra dig illa, igen.

Jag var nyss inne på Rockbjörnens hemsida för att, som det trogna fan jag är, rösta på Kent och när jag ändå var inne tänkte jag att jag kunde ta mig en tur på aftonbladet.se. Ganska snart kom jag att finna en tävling som just nu handlar om Kent! Den här tävlingen går ut på att man ska finna fem rätt (istället för fem fel som det brukar vara). Fram tills Rockbjörnen går av stapeln kommer alltså en virrig man på Aftonbladet gör fem inslag som handlar om de populäraste kandidaterna till årets rockbjörnar. Första inslaget kom då att handla om Kent och jag kan garantera er att följande är definitivt fel!

- Kent kommer INTE från Västerås utan från Eskilstuna (i slutet gör de en antydning på det men det framgår kanske inte helt klart för alla)
- Deras första skiva hette inte "När det blåste på mars" och kom definitivt inte ut 1984 (medlemmarna i bandet hade inte ens träffats då)
- Den ENORMA spelningen som ägde rum i Väserås var inte ett hav av ROSA (den vita turnén antydde faktiskt på att besökarna helst skulle bära vitt)
- Kent åker inte fram och tillbaka mellan Malaga och Västerås flygplats.
- De har inte heller någon nerlagd fabrik/sjukhus/anstalt som replokal

Vad som är rätt får ni räkna ut själva, men nu borde det inte finnas så mycket kvar som redan inte har nämnt av det ca 3 minuter långa inslaget. Gå in på Aftonbladets hemsida och klicka er fram till Rockbjörnen för att även om ni mot förmodan inte gillar Kent är inslaget kul att se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0