Riktiga mördar-veckor!

Tänk att jag inte hade någonting bättre för mig än att blogga lite om min, ganska så händelselösa, vardag. Jag sitter just nu framför en av statsbibliotekets datorer, när jag egentligen borde leta efter mer information inför mitt socialpsykologiska projekt.

Jag har nu varit 18 år i dryga tre dagar, men jag har ännu inte hunnit njuta av de friheter som det myndiga livet erbjuder. Och så lär det inte bli på ett tag, eftersom den senaste veckan, den här veckan och den näst kommande veckan kommer ha ett FULLPROPPAT schema med saker som måste göras.

Förra veckan t.ex. bestod av en bokdisskussion och två muntliga presentationer inom religion och civics. Till att börja med vill jag avråda alla de som tänkt vara lite kulturella och läsa klassiska litterära verk att läsa Processen av Kafka. Det är nämligen en bok bortom allt vad logik och verklighet innebär! I och för sig var bokdisskusionen ovanligt intressant och boken komposition i sig är väldiga intressant, men det är ingen bok man direkt njuter av. Kanske var det bara Pernillas engagemang som höll disskussionen vid liv... De båda presentationerna gick väl bra, men här måste tilläggas att min nervositet inför mitt engelska uttal var närmast outhärdlig. jag hatar verkligen att vara så nervös!

Den här veckan har jag haft matte E-prov som tyvärr inte gick särskilt bra, men det gjorde de inte för de andra heller. Jag satsar på riksprovet efter jul så ska jag nog kunna ro ännu ett MVG i matte iland. Annars händer väl inget jätte-jätte-jätte-jobbigt den här veckan, men det är mycket läxor och böcker som tynger min väska och jag vill inte veta hur många timmar jag satt uppe och pluggade igår.

Jag ska har 18års-kalas på fredag, och många av mina vänner kommer att komma. Vi ska äta och dricka (men ingen kommer att bli full, mamma. jag LOVAR!) och sjunga karaoke och dansa tills grannarna klagara. Gud vad kul det ska bli! Men det är mycket jobb, så idag ska jag och Sampo storhandla.

Nästa vecka väntar det andra provet i Fysik B! Förhoppningvis får inte Fariborz fria tyglar och gör ett supersvårt prov, men jag har skrivit en planering och har redan börjat plugga. Nästa vecka ska jag, Hanna och San-san dessutom hålla egen lektion i HANDBOLL! Ingen av oss kan någonting så idag ska vi åka till Frescatihallen och träna på övningarna. Nästa vecka ska vi ha seminars i civics och jag ska analysera och redogöra för hur Turkiet bryter mot de mänskliga rättigheterna och vad de får för konsekvenser för landet och övriga världen. Såååå spännande...

Så om jag inte får någon hjärtinfarkt eller magsår nu så lär jag väl aldrig få det... Nu måste jag tillbaka till skolan!

Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0