En mycket viktig angelägenhet

Min familj är på semester hos min faster Nina i Botorp, Karlstad, Värmland, Götaland, Sverige, Norden, Europa, Världen, Solsystemet, Vintergatan, Universum. Så här förs diskussioner när släkten inte har setts på länge.

Pappa: "Har ni mycket flugor här ute?"
Nina: "Nja, myggen är väl näst intill obefintliga, men flugorna finns väl en del."
Mia (pappas fru): "Är det många flugor i rummet där vi ska sova sen?"
Nina: "Jag vet inte riktigt."
Pappa: "Om flygfäna håller mig vaken hela natten tror jag jag blir galen."
Mia: "Är det så farligt då?"
Pappa: "Men när de dundrar omkring i en metallampa kan man ju tro att de spelar flipper med varandra!"
Nina: Ja, jag bli tokig alltså!"
Pappa: "Radar är det enda bekämpnigsmedlet som fungerar"
Nina: "Ja, men det var bättre förr. Nu har ju dom tagit bort alla hälsoskadliga ämnen."
Pappa: "Dom upptäckte väl att det fungerade lite för bra."
Nina: "Jag sprejar lite i lampan och sedan stänger rummet"
Pappa: "Bra, för jag blir totalt galen!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0