O Sesam, öppna dig för min LOGGBOK!

En så fin lördag som idag kan man väl knappast tillbringa bäst någon annanstans än inomhus, bland allt plugg? Plugg, det är vad dagen i princip har bestått av; dessutom har det regnat konstant för att är det någonstans man INTE vill vara så är det utomhus. Och bland alla mina böcker och anteckningar hittade jag min välkända loggbok "100% Projekt" som ännu är långt ifrån färdig. Visserligen har jag ett helt år på mig att fylla den med strunt, men jag har ändock inte skrivit i allt som jag måste tills på tisdag. När jag öppnar den blombeklädda boken ser jag att första sidan är bara skriven till hälften och efter att jag har läst igenom det första stycket börjar jag fundera över vad jag ska göra åt den här smörjan...

"Trots att projektdagarna avslutades för nästan en vecka sedan har jag inte köpt någon loggbok förrän nu. Egentligen ville jag ha en RIKTIG loggbok (en sån där som man har till sjöss), men Hanna tyckte inte att det var särskilt nödvändigt för dig, o läsare, att bli informerad om hur väderförhållandena är samt vilken vindstyrka det är just DEN dagen. Vad jag exakt ska skriva i den boken är just nu ganska oklart, men det kommer antagligen att visa sig vart efter tiden går. Jag ber dig, o läsare, att ursäkta min oseriösa inledning samt min taskiga handstil. Men jag tror att du överlever!"

Jag hoppas VERKLIGEN att jag kommer att rycka upp mig, men det blir svårt eftersom jag själv har svårt att slita mig från den fjantiga ironin jag praktiskt taget avgudar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0