För att blogg.se krånglar...

Det var uppenbarligen inte bara jag som drabbades när blogg.se havererade. Det var förfärligt eftersom halva Sveriges blogg-värld stod stilla och skvallertanter såsom fjortisar slängde ut sina laptops genom fönstren. Jag var själv riktigt nära på att få en i huvudet!

Nu har jag massor att ta igen! Till att börja med kan berätta om mitt knä. Det var så sent som i Söndags när blogg.se låg nere för räkning som min far och syster begav sig till årets första orienteringstävling. De springer i skogen, hittar kontrollerna och stämplar i mål. Själv ligger jag hemma med en dunkande huvudvärk och är knappt medveten om hur mina fina muskler tynar bort. Jag lider av någonting som kallas Chondromalacia Patellae, Femuropatellärt smärtsyndrom eller "Runner's Knee". Det har skett uppluckring av ledbroket hos patellan (knäskålen) och det orsakar smärta och "knakningar" i mitt högra knä. Fenomenet uppstod i samband med för mycket och för intensiv fysisk träning. Men vad gör man inte för att ligga på topp inför den kommande säsongen? Nu ligger jag bara hela dagarna för mitt knä har fortfarande inte läkt, trots att det ska vara självläkande finns det fall där syndromet har överskridit flera år. Förhoppningsvis gäller det inte mig i alla fall!

Slutligen vill jag bara uppmärksamma er på att sätta på P3 99.3 imorgon mellan 21.30 - 23.00. Då ska nämligen jag vara med och få träffa min absoulta idol Markus Krunegård (vars album dessutom dimper ned i brevlådan imorgon). Jag ska få vara med i radion och ställa en fråga till Elin Sigvardsson. Så här såg mailet ut tidigare idag:

Hej Emelie!
Jag och Markus som är programledare tycker att du hade en bra fråga och undrar om du skulle kunna ställa den till Elin i sändning?


Eftersom jag är så glad idag har jag en present till er: Anna Järvinens härliga låt "Kom hem" från skivan Jag fick feeling! http://www.youtube.com/watch?v=ve_cjfwHESM

GLÖM INTEATT LYSSNA IMORGON!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0