Jenny

Igår hade programmet "Glasklart" premiär i SVT och programledaren var ingen mindre än Ola Lindholm. Jag såg visserligen bara de sista fem minuterna men jag hann upptäcka något lite halv-kul. De flesta associerar troligtvis Ola med "Gissa bajset" och alla ungar som älskade "Myror i brallan" vet ju att han är en naturmupp. Alltså, inte helt oväntat, hade han bjudit in scouter som skulle medverka i programmet. Till min oerhörda förvåning såg jag min gamla klasskamrat och f.d. scout-polare Jenny i bild. Det var lite skoj! Hon var sig lik och till och med pappsen kände igen henne.

Nu tänkte jag säga några saker om Jenny! Vi var faktiskt jättebra kompisar på högstadiet och scoutade tillsammans, delade hemligheter och jag stötte på henne på högskolemässan för inte en alltför lång tid sedan. Vi pratade om att vi skulle träffas men självklart blev det ingenting av. Jag vet att hon hade en blogg tidigare men hon har visst lagt ner den. Jenny är 90:a! Jag minns henne som ganska slarvig, tappade lätt bort saker, gillar djur men avskyr myror, kan tvätta sina egna kläder och var bra på engelska eftersom hon hade bott i USA ett år när hon var liten. Hon älskade Justin Timberlake och "Power Hit Radio" och senare "The Voice" och jag konfronterade med Kent. Hon älskade att håna textraden: "Plasten gör dig vacker" och nu bor hon i Tyresö, tror jag. Det var dock  ungefär 2 år sedan vi talades vid på ett någorlunda "seriöst" sätt. Hon är fortfarande scout i alla fall...

En lagom trivial sak är att jag oftast gör "ett berg av en myrstack" och skryter som fan för att jag varit med i radio och för att showen finns som webbtv. Men jag måste erkänna att RIKTIG tv är liiiite coolare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0