Home Sweet Home!

Nu har jag varit hemma i Sverige i 3 dagar. Tidsskillnaden gör att jag sover till tolv på dagen och när mamma väcker mig "mitt i natten" får hon endast ett grymtande till svar. På Arlanda möttes jag av nära och kära vilket inkluderar Sampo, Michan, Hanna och Farmor. Det var en överraskning! Egentligen är jag för trött för att beskriva vad som hände den dagen och vad jag gjorde men jag hade det i alla fall jättemysigt och det är jätteskönt att äntligen vara hemma.

Det känns som att starta om på ny kula. Det är nu man ska ge sig själv löften om att bli en bättre och mer hälsosam människa och, ja, en nystart är det väl. Efter att ha varit i USA i två månader har man lagt på sig några extrakilon (men det är inte så farligt som det låter) och jag ska snart börja träna och äta hälsosamt igen. Då har jag blivit en bättre människa!

Till skillnad från de flesta av mina vänner har jag inget universitet som väntar på mig. Jag har planerat att ta ledigt ett år och jobba och tjäna pengar och sedan spendera pengar. jag söker för tillfället säsongsarbete i fjällen och ska besöka en mässa i Gävle den 29:e. Igår ringde jag också en familj i London (men som för tillfället befann sig i Svedala) angående jobb som au-pair i London september-december. Hon var trevlig och jag skickade nyss iväg ett mail med en kort beskrivning av mig själv.

Jag orkar egentligen inte berätta mer om vad jag gjort sedan jag kom hem, men det är verkligen skönt att andas svensk luft igen. Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0