Snäll och villig (och desperat) söker jobb!

Nu har jag varit arbetslös i fyra dagar. Allra helst vill jag säga att jag har haft "semester " i fyra dagar men det är ju inte riktigt hela sanningen. Arbetslös... Bara ordet ger mig gåshud! Mamma säger: "Ta det lugnt, du har bara varit hemma i några dar, njut av lugnet, snart är det borta ändå..." - Ja, men om jag inte sätter fart ock skaffar mig ett jobb snart kommer jag kanske att gå sysslolös hela hösten. Och det betyder slöseri med tid och inga pengar. Jag vill ju ha CASH så jag kan resa och göra något kul! Då svarar min käre moder jord: "Ja, men du vet, jobb det tar tid..." Tack för de uppmuntrande orden!

Plugga orkar jag inte heller! Trots att jag är anmäld tillen engelskakurs på Stockholms Universitet orkar jag inte införskaffa alla böcker eller ens pallra mig dit. Läste i ett brev att det bara var 6-10 timmar föreläsning i veckan men att jag däremot fick räkna med minst 30 timmars hemstudier. Jag kan inte ens se det framför mig att jag skulle pallra mig iväg till busshållplatsen för att sedan åka den ca en timmes långa resa till university. No way! Plugga är det absolut sista jag vill göra. Ändå har många av mina kompisar redan påbörjat sina studier och min käre vän Hanna flyttar till Uppsala nästa vecka. Alla verkar ha blivit vuxna. Och det har gått fort!

Förresten, har någon lagt märke till min nya visningsbild? Jag poserar som frihetsgudinnan (med min reseguidebok och en knuten näve) under självaste Frihetsgudinnan(!!). Kanske ser ni också åskmolnen i bakgrunden?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0