Är det inte olagligt att vara så vacker?

"Is Emma Watson a bit of a madam? Given 10 years of international superstardom, £10m Chanel, the undying hearts of a million billion children, and all by the age of 18, I imagine anyone would be. Certainly she's a bit aloof, a bit otherworldly, a bit most-popular-girl-in-school..." (The Sunday Times, December 2008)


Så inleds ett två sidor lång artikel om den supersnygga skådespelaren Emma Watson som gjort sig känd i rollen som Hermonie Granger i Harry Potter. Mark hade slängt förra söndagens modebilaga "Style" från Times på min säng och jag kände först inte igen tjejen som täckte förstasidan. Det borde nästan vara kriminellt att vara så snygg! Jag har ingen direkt modeförebild men om jag någon gång ska skaffa mig en ligger Watson bra till.


Jag läser artikeln helt utan avbrott och slutar inte förundras över den till synes ödmjuka tjej bakom den snygga och framgångsrika fasaden. Hon pratar om hur svårt det är att träffa nya vänner för att de inte vet hur de ska bemöta henne, som den superkändis hon ändå är. Hur "tråkig" hon är som inte njuter av det uteliv Hampstead och Oxfordshire har att erbjuda. Planerna på litteraturstudier i engelska på Cambridge University... Fast hon vågar också berätta om kärleken, men hon gör det klart för sig att hon aldrig skulle dejta de andra Harry Potter-skådespelarna: "The public are desperate for it. It would litterallybe like a [royal marriage]!"


"Watson is tiny and pretty and delightfully brought up. There is nothing remotely suggestive or arch or sexy about her. A doll that has just been taken out of its wrapping, she is a refreshing antithesis to the ripped tights and bleached seaweed hair of the Peaches and Pixis. She wouldn't dream of nicking clothes or getting publicity drunk or, indeed, doing anything vulgar at all. She remains like, omigod, super-embarrassed about once being linked to the Razorlight front man Johnny Borell..." (The Sunday Times, December 2008)


Det är ganska lätt att avundas denna framgångsrika 18-åring men efter att ha last artikeln så har jag nog insett att hon är precis så bra som jag önskade att hon skulle vara. Kanske en ny modeförebild, vad vet jag? Men hon är onekligen VÄLDIGT vacker, eller hur? (Om ni önskar läsa hela artikeln så klicka här!)





Avslutningsvis bjuder jag på Nina Perssons projekt "A Camp" och deras första singel från nya plattan "Colonia". Nya singeln heter "Stronger Than Jesus" och går att finna här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0