Hemfärd

Det är helt galet men när jag påbörjar det här inlägget har klockan inte ens slagit halv sju. Och jag har legat vaken betydligt längre. Tänk att man kan vara så nervös inför hemresan...


Visserligen har jag mycket att göra enligt dagens agenda. Innan jag beger mig hemifrån klockan 14 bör jag ha tvättat och torktumlat det allra sista, ta en sista löprunda i Highgate, få igen väskorna, äta lunch och baka lite "välkommen hem"-bullar. Det blir fullt ös men jag hade ju kunnat sova en timma till åtminstone!


Igår bloggade jag inte på grund av ren trötthet efter allt spring på stan bland alla julklappsinhandlare och all tid som tom tog att få igen den stora väskan. Men det var en synnerligen händelserik dag. Jag tänkte kort sammanfatta den: på morgonen hann jag få in veckans allra sista distanspass på 1h och 8 minuter. Efter lunch begav jag mig mot London Bridge, gick längs vattnet mot Tate Modern. Tyvärr fick det bli ett väldigt kort besök där (hur kommer det sig att jag skjuter upp ett så roligt museum till absolut sista dagen?), men jag hann med några roliga och viktiga konstnärer som Matisse, Picasso, Dalí, Bacon, Monet, Lichtenstein, Miró... Fast jag hade verkligen tid, ork eller lust att betala £12,50 för att se utställningen om Rothko (jag vet ju inte heller något om honom!) trots att Times har höjt utställningen till skyarna! Sedan begavs det mot Knightsbridge och lite julshopping på Harrods. Jag trodde aldrig att de skulle rea ut "Christmas World" men det var 50 % på nästan ALLT! Så jag gjorde några fynd! Efter mörkrets inbrott blev det julmarknad i Hyde Park och det var så mysigt med alla karuseller och små stånd. Det var givetvis fullt med folk, men nästan gång hoppas jag kunna vara där liiite längre och inte bara gå förbi. Sedan hittade jag B&J "Halfbaked" för halva priset på Sainburys som jag kalasade på framför "24: Redemption". Den var bra, men inte lika bra som serierna!


Det är fortfarande beckmörkt utanför och jag är ju helt dum om jag tror att det INTE kommer att bli mörkare för att jag åker till Sverige. Jag ska väl lyxa till med lite "candlelight breakfast" som engelsmännen - enligt Anna - tycker är himla märkvärdigt. Men London sover fortfarande och så fort det ljusnar ska jag ut på min absolut sista löprunda i London och Highgate...

  

Några halvt misslyckade försök att visa exakt HUR mörkt det är och hur vacker utsikten är över London, men ni kan ju låtsas lite...


Kommentarer
Postat av: Anna

2008-12-21 @ 22:48:45
Postat av: Anonym

Vi tänkte bara önska glad jul! :)

2008-12-21 @ 22:49:16
Postat av: Camilla

hur känns det att vara hemma nu? :) ska själv precis börja packa :P

2008-12-22 @ 04:23:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0