"Jag har blivit äldre, saknar glöd. Men det rår jag inte för!"

Allting var så enkelt när man var liten. För bara några år sedan njöt man av julkalendern framför TV:n 7:15 varje dag, åt pepparkaksdeg och pyntade i granen. Självklart bakade man ju också lussebullar - förutsatt att mamma förberett degen! Då behövde man inte oroa sig om pengar, flygbiljetter (läs flygplatser), jobb eller vad man ska ha på sig på nyår. Om mindre än ett år kan jag inte längre betraktas som tonåring och kanske får jag uppleva min första ålderskris - för ni vet väl att man börjar åldras vid 20års ålder?


Är det någon av er som tittar på årets julkalender? Där finner vi ett annat exempel på hur enkelt man generaliserar ett problem. En av huvudpersonerna råkade i första avsnittet posta en inköpslista med mat istället för sin önskelista. Istället för att försöka fiska upp det felaktiga brevet ur brevlådan så blir lösningen på problemet att helt enkelt HITTA jultomten! De här enkla, raka lösningarna på problemen är tyvärr något som bara går att finna i barndomen. Vi "gamla rävar" vet ju vad verkligheten förväntar av oss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0