Min hemliga skattkista rånas på pengar - igen!

Imorse gick jag upp 3 timmar tidigare än gårdagen men fortfarande 2 timmar senare än vad jag vanligtvis gör på måndagar. Man får helt enkelt glädjas åt det lilla! Idag besökte jag Brent Cross Shopping Centre. Där lyckades jag införskaffa en och annan julklapp samt lite grejer åt mig själv som jag anser att jag förtjänar. Bland annat en silkeslen morgonrock och nya benvärmare! Tyvärr måstye jag erkänna att jag kanske begått ett fruktansvärt misstag.

Jag var inne på TOPSHOP och njöt av deras härligt leggings och andra festkläder. Kanske har jag inte uppmärksammat det faktum att jag söker festkläder till nyår, men jag låter er påminnas nu. Jag kommer på mig själv att prova en blå topp utan axelremmar, en svart utsvängd kjol och glittriga leggings i över 20 minuter! Men priset av dessa artiklar översteg vad som fanns i kontanter i min plånbok. Jag bestämmer mig dock för att dra £30 på kortet och ställer mig därefter i kön. Sedan gör jag mig påmind om den fruktansvärda ångest som komma skulle om jag gjorde av med över £100 IGEN! Jag lämnar tillbaka kläderna och lämnar butiken, åker hem och försöker glömma den snygga blå toppen utan axelremmar...

Jag är stolt över mig själv att jag inte brände så mycket pengar idag men jag kan inte sluta tänka OM jag har begått ett fruktansvärt misstag genom att INTE köpa kläderna jag kom på mig själv att passa i så bra. Men nu ska jag försöka att inte tänka mer på det, och framförallt försöka hålla bättre koll på pengarnaresten av veckan. En tydlig nackdel med att vara ledig så här länge är ju att man spenderar sjukt mycket pengar.

Som sagt, jag var nöjd och glad när jag kom hem. Jag fann dock lägenheten lika tom som min plånbok var nära att bli tidigare idag. Jag tänkte för en gångs skull överraska Mark med lagad middag. Jag bjöd på ett ess i rockärmen - nämligen Hannas "Farligt god sås" med pasta! Det blev väl uppskattat och nu ska vi snart se Narnia 2 och äta morotskaka från igår. Ha en fortsatt trevlig kväll, kära bloggläsare!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Din lilla shopoholic... aja bara du har pengar kvar tills i sommar och till min julklapp! ;D Längtar så efter att du ska komma hem även om det innebär att man då inte kan känna sig säker längre när man går ut om natten... haha!



Kramar

2008-12-02 @ 17:39:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0