Julstök!

"Någon dag kanske jag kör över dig här utanför stan..." Det borde nästan vara böter att lyssna på all annan musik än julmusik dessa dagar. Imorgon är det julafton för er som missat det!


Vilka intensiva dagar mina första dagar i Sverige har varit! Ändå har jaginte hunnit med allt som jag hade planerat. Fast jag har hunnit ordna med alla julklappar, slå in dem och sätta dit en sådan där klisterlapp där det står "God Jul". Men jag har dessvärre inte hunnit sortera alla London-bilder som ska skrivas ut och sedan klistras in i mitt läderinbundna fotoalbum från Potrobello Market. För att inte tala om all min packning! Jag våndas för att packa upp det absolut sista nu; det finns ju verkligen ingen plats i mitt rum på grund av den där (förtjusande men enorma) sängen!

Dessutom är det helt värdelöst att försöka baka lussebullar när jag inte ens hittar i mitt eget kök! Det är helt värdelöst att ta på sig sådana enkla uppgifter när man inte ens hittar bakmaskinen! Nu har jag ringt och stressat mamma som ska skynda sig hem och leta fram eländet åt mig...

Det roliga med att komma hem är också att ta kontakt med gamla men kära vänner igen. Igår skickade jag iväg ett sms till Samuel som jag inte hört någonting ifrån sedan han ryckte in i lumpen (och sedan har ju jag varit borta ett halvår). Det som började med en kort hälsning som "Är det här fortfarande ditt telefonnummer?" slutade med ett intensivt sms-marathon! Fast man var ju tvungen att sova någon gång också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0