Långledigt!

Nu har jag varit hemma i Sverige i över en vecka. Nio dagar för att vara exakt och imorgon är det nyårsafton. Några nyårslöften på G?


Det har varit lite dålig uppdatering på sistone men som mycket annat dessa juletider har min blogg varit långledig. Men nu sparkar vi igång bloggen nu när året 2008 lider mot sitt slut. Imorgon lovar jag er i alla fall en summering av året som gått (det var ju ett väldigt händelserikt år!) och vilka förväntningar jag har inför 2009. Värt att nämnas är dock att det - med hänsyn till tidigare -09 år - tyder på att det blir ett år av motgång. 1709 förlorade Karl den tolfte slaget vid Poltava och därmed var Sveriges storhetstid ett minne blott, 1809 förlorade vi Finland till ryssarna och den 4:e augusti 1909 utbryter storstrejk och landet är som lamslaget månaden ut innan en uppgörelse nås. Man kan bara hoppas att det kommande årets motgångar leder till något gott...


Varför inte bjuda på några dagboksanteckningar? På annandagen träffade jag mina kära VRG-polare och även om några av oss inte setts sedan studenten blev det en väldigt mysig kväll och vi fick chans att ta igen all tid sedan den där dagen i juni. Den 27:e gick jag med mamma på den thailändska restaurangen Koh Pangan och maten var helt fantastisk! Bilder visas nedan:

  


Kvällen avslutades med bio och valet av film blev den (för min del) efterlängtade vampyrfilmen "Twilight". Jag var beredd att bli jättebesviken men den var riktigt bra! Till och med mamma höll med om att vampyrerna var snygga (dock visades inga huggtänder, tyvärr...). Den 28:e jobbade jag igen och jag lyckades försova mig så jag blev ca 25 minuter sen. Oerhört pinsamt när man jobbat där så lite som jag har, men det var kul att återse tanterna på våning 1 igen! Den 29:e låg jag helt däckad med en fruktansvärd huvudvärk på soffan hela dagen och piggnade inte till förrän på kvällen. Det var längesedan jag mådde så dåligt, men det är väl kroppens eget sätt att säga ifrån när man har kör lite väl hård med den - både vad gäller träning och kära återseenden!


Idag har jag bara tränat och letat nyårskläder i Farsta Centrum. Det var verkligen utplockat på alla mina favoritaffärer som MQ och H&M och ett tag såg det ut som att jag skulle fira nyår i mina mjukisbyxor. Lyckligtvis så löste det sig och jag hittade en ganska diskret och vanlig grå spetsklänning som ska sitta ganska tajt. Den blir fin tillsammans med en svart och jättekort kofta (stickig!), svarta tights, knästrumpor och guldigt bling-bling! Givetvis får man inte heller glömma mina nyinköpta, urtjusiga stövlar! Kärt återseende, bloggen!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0