Lördag kväll!

Shoppingen på Portobello Market slutade som väntat - med ett sort hål i plånboken! Imorgon kommer äntligen Anna och barnen hem och det ska bli skönt att få arbeta som vanligt igen. Hursomhelst, resultatet från dagens besök i Notting Hill blev en jättegullig och blommig tekanna/tekopp/tefat allt-i-ett, ett läderinbundet fotoalbum, tre små kort med London-vy i sepia-färg och en julklapp till Hanna (tveksamt om hon blir glad dock!).

Trots att Camilla är jäkligt svår att få tag i och trots att hon viger, ja, faktiskt hela sin tid åt att leva studentliv i London så att vi inte träffas så ofta så har vi London-bor åtminstone en gemensam nämnare: vi är sjukt snåla vad gäller kommunaltrafik och ser tunnelbanan som en lyxvara! Detta är givetvis inget undantag för mig trots att jag är den enda i vår lilla VRG-skara i London som faktiskt tjänar pengar! Tyvärr var buss 390 från Archway till Notting Hill Gate STÄNGD och jag hade inget annat val än att kosta på mig den lyxen att åka tunnelbana. Så någonstans på Circle Line alternativt Nothern Line bestämde jag mig för att bjuda Mark på middag. Det är ju egentligen inget fel att vilja bjuda någon på middag men steget från att skicka i väg ett jag-fixar-middagen-ikväll-sms till att faktiskt lägga upp mat på tallrikar är mer komplicerat och ångestladdat än vad ni tror.

Jag brukar säga till Anna och Mark att jag är fruktansvärt bortskämd med dem. Jag får ju mat och husrum, lön och sedan massor med fritid. De brukar dock säga att de är bortskämda med att ha mig som aupair så det är väl ömsesidigt. Men för att återgå till problematiken som beskrevs i föregående stycke så gör det faktum att Mark är husets mästerkock mig en aning nervös när jag ska tillaga en måltid. Jag har inte så många ess i rockärmen som alldeles säkert går hem hos demest kräsmagna så det var dett var med en gnutta nervositet jag antog utmaningen. Jag lyckades dock bättre än väntat (han tog till och med MER!) och middagen bestod av en köttgryta (experimentera ejmed fläskkött i fortsättningen...) med grönsaker (lök, paprika, zuzhini, champinjoner) samt potatis och morätter i ugn (MYCKET havssalt!). Det blev faktiskt gott och samtidigt som vi åt tittade vi på BBC:s motsvarighet till Let's Dance på TV4. Nu kanske ni tänker att laga middag för en gångs skull inte är så farligt, men det ÄR en utmaning att laga mat till en mästerkock!



Imorgon kan jag för övrigt påpeka att det bara är 2 veckor kvar tills jag kommer hem! LÄÄÄNGTAAAR!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0