Vad händer i världen idag?

Så vad händer i världen? Efter att ha surfat runt på DN:s websida samt Aftonbladets har jag fått en översikt om vad som försiggår hemma i Svealand. Tydligen så har Aftonbladet tillsammans med "Bloggportalen" instiftat ett nytt så kallat "Bloggpris". Är det bara jag eller har hela Sveriges befolkning en egen blogg? Okej, jag tycker att det är kul att blogga, men för det mesta skriver jag ju ingenting väsäntligt. Och det gör ju inte heller den där Blondinbella (fast jag kan själv inte låta bli att besöka hennes blogg mer än en gång per dag...)! Men vilket kul initiativ av Aftonbladet att inrätta ett nytt bloggpris! Hoppas att det får samma genomslagskraft som ert musikpris Rockbjörnen! Som är så förträffligt för man kan rösta varje dag...


Vart är världen på väg egentligen? Enligt DN så är ekonomin för bilindustrin på väg i botten och därför ska de få ett ekonomipaket på 28 miljarder! Om nu bilarna och dess avgaser förstör miljön kan man väl ta tillfället i akt och sänka bilindustrin på allvar så blir i alla fall träden lite grönare...


Nu ska man tydligen byta namn på Globen också! Det var en trevlig nyhet att man enligt ett nytt sponsoravtal ska låta ett företag få bestämma det nya namnet. Men företaget funderar på att låta Stockholmarna få namnge byggnaden. Själv vill jag slå ett slag för Ishockeyn och eftersom Globen är hemmaplan för Djurgårdens IF så kanske "Tre korvar arena" är ett bra förslag. En korv före matchen och en i varje paus!


Idag såg Christopher ett flygplan som flög väldigt lågt och då påminde jag honom att han snart ska åka flygplan igen. Och när jag sa att jag också snart skulle få flyga sa han något i stil med: "Det är synd att vi inte åker tillsammans...". Det är verkligen ytterst sällan han säger något sådant och jag vill gärna tro att jag har varit en god kamrat för dem och att de kommer sakna mig när vi skiljs åt... Fast jag kan inte hjälpa att jag blir lite tårögd när han säger något sådant. Det känns som att det faktiskt kommer från hjärtat då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0