Tänk om man vore lika modig som Juno

Den här dagen skulle ju bli en toppendag! Det blev den också! Det enda som går att anmärka är att jag inte hunnit med det plugg som jag skulle, men jag har ju hela natten på mig...

Förlåt Hanna, men jag har nu redan sett  Juno. Den var jättebra och jätterolig, och vad alla kanske inte trodde väldigt tänkvärd.

För er som inte vet handlar Juno om en 16-årig tjej, vid namn Juno, som efter tre graviditetstest konsateras att hon är gravid. Hon överväger att göra abort men äcklas av tanken att bebisen har naglar och springer genast hem till familjen, där pappa och styvmodern väntar. Hon berättar att hon tänker behålla barnet men adoptera det direkt efter födseln. Pappa suckar uppgivet: "jag som hade hoppas att hon blir relegerad eller tagit droger". Pappan till barnet är en försynt oskuld i gula löparshorts och framställs som en riktig tönt. Helt enkelt raka motsatsen till Juno! Sedan får man följa Junos graviditet då hon bla träffar och umgås med adoptivföräldrarna som visar sig vara ett ganska udda par: en reklam-musiker och en shopping-galen "ready-to-be-a-mama". Juno möter många sneda blickar, tafsande händer, charmerande skämt och sist men inte minst: en dramatisk uppgörelse, där hon för första gånger tappar tron på sitt beslut... Mer säger jag inte!

Definitivt sevärd!

Efteråt väntade en asiatisk buffé på Nybrogatan. Det var gott och nu är jag proppmätt!

Kommentarer
Postat av: Cornelia

16 februari? Jaadu, inget speciellt, vad jag vet. Vill du ha en sightseeing-tur i Norrköping eller? =) Det är lätt ordnar! Kramis

2008-02-03 @ 15:28:01
URL: http://hangren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0