Rockbjörnen 2008

Nu drar det ihop sig för Aftonbladets egen musikgala som går av stapeln på ondag kl 20, adressen är Hovet. Över 3,5 miljoner människor har röstat! Jag kommer själv att vara på plats, då inga tv-sändningar görs... Det ska bli jätteroligt!

Det här är mina heta tips inför prisutdelnikngen. De med fet stil är mina önskningar och de med en * är vilka jag tror kommer att vinna.

Årets Svenska Manliga Artist:

Danny Saucedo
Ola Svensson
Magnus Uggla
Lars Winnerbäck* (vilken underbar mys-röst har inte den slaskiga karl!)
Måns Zelmerlöw


Årets Svenska Kvinnliga Artist
Sonja Aldén*
Amy Diamond
Miss Li
Säkert!* (jag hoppas på Säkert! och jag tror även att hon har en chans när svenska folket röstar, jag misstänker dock att Sonja Aldén kan sno åt sig priset från henne)
Robyn

Årets Svenska Grupp:
Kent* (jag tror som sagt att de har en god chans, de vann ju P3-Guld för årets grupp...)
Mando Diao
Sahara Hotnights
The Ark
The Hives


Årets Svenska Nykomling:

Salem Al Fakir
Oh Laura
Miss Li
Danny Saucedo
Måns Zelmerlöw* (har väldigt svårt att tro att Salem Al Fakir ska ha charmat 3,5 miljoner männsikor lika bra som Grammis-juryn)

Årets Svenska Låt:

Kent - "Ingenting"
Ola Svensson - "Natalie"
Magnus Uggla - "Pärlor åt svin"* (den är faktiskt ganska bra ändå...)
Lars Winnerbäck - "Om du lämnade mig nu"
Måns Zelmerlöw - "Cara Mia"* (vilken plåga under årets som gått!)

Årets Svenska Album:

The Ark: "Prayer for the weekend"
Kent: "Tillbaka till samtiden"* (de toppade skivförsäljningen 2007 samt vann grammis för årets skiva, de är heta kandidater)
Ola Svensson: "Good Enough"
Magnus Uggla: "Pärlor åt svinen"
Lars Winnerbäck: Daugava


Årets Utländska Artist:

Bruce Springsteen
Justin Timberlake
Mika (jag älskar glad-pop)
Rihanna*
Timbaland.

Årets Utländska Grupp:
Babyshambles
Foo Fighters*
Linkin Park* (har egentligen ingen åsikt men min kompis ÄLSKADE deras konsert och tänker döpa sitt barn efter sångaren)
Tokio Hotel
Westlife.


Årets Utländska Låt:

Mika - Grace Kelly
Rihanna - Umbrella* (den bästa sommarplågan på länge)
Timbaland feat. OneRepublic - Apologize
Timbaland - The way I are
Tokio Hotel - Monsoon


Årets Utländska Album:
Babyshambles - Shotter's nation
Bruce Springsteen - Magic*
Mika - Life in cartoon motion* (jag har den inte men var väldigt nära på att köpa den)
Timbaland - Shock value
Tokio Hotel - Scream


Årets Svenska Live-akt:
Kent (jag var där...)
Lars Winnerbäck
Mando Diao
The Ark
The Hives*

Nu är det bara att vänta och se...


Kommentarer
Postat av: Cornelia

Tycker Tokio Hotel kan få vinna någonting, annars gillar jag din lista! Har ny blogg förresten, check it out! Puss o kram

2008-01-21 @ 16:33:29
URL: http://hangren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0