Varför jag är överlägsen: Del 2

Historien om mitt framtida liv tar sin början precis...nu!

Egenskaper som tagit mig så här långt: (Jag rabblar upp ett antal adjektiv som ska illustrera mitt riktiga jag!)
1. Egocentrisk (på gränsen till narcissisk)
2. Full av högmod
3. Sarkastisk
4. Arrogant
5. Uppriktig
6. Framåtsträvande
7. Seriös
8. Ambitiös
9. Pretentiös
10. Allvarlig
11. ?

Med hjälp av AMF pension kan man ta sig en liten titt in i framtiden, men jag som besökt en spådam ska nu försöka sammanfatta mitt framgångsrika liv och, se, er avund växer med antaltet ord som jag skriver. Jag klandrar er inte! Det är ändå bara minnen för livet...

Mitt liv efter studenter ter sig i form av att jag och mina närmaste vänner ger oss ut i världen för att för första gången smaka på det livet har att erbjuda. Sommaren sprudlar av musik, kreativitet, framgångar och kärlek. Senare lyckas jag komma in på Sveriges mest attraktiva utbildning och jag förvandlas snabbt till lärarnas lilla stjärnskott. Strax efter examen börjar stålarna rulla in och snart har jag byggt en swimmingpool ute i Tungelsta där jag bor ensam i mitt renoveringsobjekt till hem. Tur att pappa är så händig och lagar hålen i taket medan jag tapetserar. Snart träffar jag mannen i mitt liv, min absoluta själsfrände, och när vi går på stan känner jag alla dessa avundsjuka blickar som värmer min rygg.

Det är vi mot världen! Äntligen får jag, och han, som volontärer åka och hjälpa människor världen över. Snart krossas våra tonårsdrömmar och den fria viljan verkar otillräcklig för att kunna rädda världen. Väl hemma gifter vi oss på stranden på Nåttarö. Självklart regnar det mitt i den svenska sommaren, men det är den vackra sången och det vackra gitarrspelet till "Utan dina andetag" som får min marcara att suddas ut.

Jag slår igenom och blir världskänd som musikal-manusförfattare och regissör och jag får fortsättningsvis gå på alla premiärer och galamiddagar.

Vi får inte heller glömma den lilla detaljen att jag blir helgonförklarad av femton olika religioner världen över och folk reser land och rike för att höra mig prata om sådana triviala saker som bantning.

Min kunskap sträcker sig så oändligt långt att jag blir det första människan att avslöja och förverkliga Alkemins största hemlighet vilket slutar i att jga blir snuskigt rik och odödlig. Men det var jag ju redan innan!

Jag tycker synd om människorna som jämt måste leva med sin avund. Det är synd att jag är en av dem. Jag förtjänar något bättre, gör jag inte det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0