2 veckor

2 veckor kvar i USA. Knappt en vecka kvar pa camp. Det ska bli skont att komma hem. Min resa hit och ansokningsprocessen har varit anstrangande men ocksa rolig och larorik. Jag angrar mig inte for fem ore att jag kom hit...

Igar besokte jag den lilla staden Woodstock dar hippien foddes under sextiotalet och an idag praglas atmosfaren av datida ideal som peace, love & understanding. Trots att manga gamla hippie-fans vallfardar hit varje ar ar priserna skyhoga i jamforelse med The Mall i Middletown. Fast vad gor man inte for att fa uppleva lite gammalt kulturarv? Tack vare min kompis Taylor fick jag besoka staden av Flower Power. Det var en riktigt lyckad day-off (INGA BARN!).

Nu ar 2nd girlsession har och mina nya barn ar mycket mer kravande an mina gamla. De tva forsta natterna blev jag vackt mitt i natten for att en flicka fragade om hon kunde ga pa toaletten. "Sweetie, of course  you can go to the toilet, yopu don't have to ask me for permission!". Andra natten blev jag vackt av samma flicka, men den har gangen hade hon inte hunnit till toaletten: "Why didn't you go to the toilet?" - "I didn't want to wake you up". Jag fick tvatta hennes klader, men lyckligtvis hade hon inte kissat pa sig i sangen. Andra vanliga problem ar dehydration! Mackenzie spydde tva ganger och var valdigt varm, jag fick ga med henne till the infirmary. Samtidigt satt Isabella vand mot vaggen i sin sang och grat. Hon hade hemlangtan. Jag fick alltsa ta hand om tva flickor samtidigt! (Ja, vi ar fem counselors totallt men alla var som bortblasta vid det tillfallet). Igar nar jag kom hem pa kvallen (the kidz were supposed to sleep) kastade de vatten pa varandra och Mackenzie och Isabella var inte sarskilt snalla mot varandra. Jag var fortfarande "off" men de andra counselors som var in charge satt pa the porch och pratade sa de horde troligtvis inte allt vasen...


Bara 8 dagar kvar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0