Chrissie x2

Dagens citat, självklart av allas vår Christina!

Vi har precis lämnat Arreniuslaboratoriet (efter att ha labbat hela eftermiddagen) vid Stockholms Universitet och är på väg till tunnelbanan.

Christina: "Fast jag är ändå lite besviken..."
Jag: "Vadå då? Jag tycker att det var skoj!"
Christina: "Ja, men jag ville ju ta med mig en sån där bakterie hem. Stor, lurvig, jelly jelly...."

Under laborationen: Christina har precis spillt ut några glaskulor (för att kunna fördela DNA-plasmid-geggan över agarplattan) på arbetsbordet och bestämmer sig för att ta med dem hem. Då frågar hon vår handledare:

Christina: "Har du köpt dem på Panduro?"

På väg hem.

Christina: "Vad ska jag göra med de här glaskulorna? De är ganska gulliga. Jag kanske ska äta upp dom?"

World's best Chrissie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0