Ytterligare timmar av min värdefulla tid har gått förlorade...

Redan tidigt i mina ungdomsår förstod jag att skriva musik var ett sätt att påverka det politiska utspelet i omkringliggande läger. Inte kunde jag i mina mörkaste drömmar ana att pengar skulle kunna göra vinnande musik. Men nu är det bevisat! Pengar är makt och med den kan man enkelt manipulera europeiska själar och dollartecknen lyser i vinnarnas ögon. Ska man säga grattis? Fy fan Ryssland, vilken dålig låt!

Om Sverige någon gång vill visa upp sig inför stora och härliga Europa bör vi vidta några nödvändiga åtgärder för att i huvudtaget ha en chans att ta hem segern. Och det ska kosta pengar! Själv skulle jag föreslå Cans-kören från "Körslaget" tillsammans med Gert Fylking. Eftersom kören under programmets gång visat sig tillräckligt "medie-kåta" lär inte de behöva någon ersättning för att de ska vistas i Ryssland några veckor. Också vår älskade Hammerfalls-hjärna tycker om att få stajla inför ryssarna och vill nog gärna visa sig överlägsen de andra killarna i bandet. Varför Gert-fjärt? Ja, det kan man undra, men tänk efter: EN LISTA SOM RANKAR EUROPAS MEST ÅTRÅVÄRDA PLATSER ATT HA SEX I BAKSÄTET PÅ! Det skulle bli grädden på moset. Lite stillsam hårdrock i bakgrunden (kören) och Gerts snuskiga humor (komik). Låter inte detta som det absolut perfekta bidraget?

Men kom ihåg att Finland tog hem segern därför att de var orginella. Det måste Sverige också vara! Här kommer pengarna in! Vi köper helt enkelt de gamla dinosaurie-modellerna från Steven Spielberg, bygger en Tyrannosaurius Rex, stormar arenan och överraskar hela Europa. Det är oginellt om något! Mitt i all denna upphetsning han svensk underground-fifflare mixta med röstningen och när rösterna sammanställs tilldelas Sverige alla 12:or. Vilken utopi!

Själv kan jag skriva låten till kören och hjälpa Gert med listan (kanske kan vi få in några fräckisar okså). Ryssland, se upp, nästa år släpper vi en överraskande och topphemlig bomb som överträffar allt ni var beredda på under Kalla Kriget!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0