En ganska perfekt början på en 'ganska' perfekt dag!

När jag äntligen har en riktig digitalkamera i besittning kan jag ju lägga upp bilder lite oftare (bara jag hittar sladden...). Hursomhelst, min dag idag började med sovmorgon och jag slog upp mina blå strax efter nio. Var trots det ganska trött eftersom jag inte drömde så bra i natt; jag skulle lämna mamma på tåget på King's Cross för att hon skulle åka hem med en väska åt mig, jag hinner inte kliva av tåget så jag får följa med ombord ett tag, det största orosmomentet är dock att det finns en nuclearbomb ombord i form av en jättestor julkula och jag hoppas på att Jack Bauer ska hinna stoppa attentatet, jag träffar några engelska ungdomar som också ska tillbaka till King's Cross och jag får följa med dem, vi hoppar av tåget och vi missar första bästa buss trots att trafiken stannade för oss när vi ville gå över gatan (TROTS att det inte fanns något övergångsställe)...

Förutom ovanstående så har starten på den här dagen varit toppen! Betrakta gärna min bastanta frukost nedan som jag placerat intill sängen så att jag kan blogga samtidigt. Tyvärr hann rostmackorna att svalna men det faktum att smöret hade smält när det kommit i kontakt med den varma rostytan på mackan kunde inte undgå mina annars okänsliga smaklökar...



Igår fick jag en lapp av  Mark med Janas telefonnummer. Jana är barnflickan som tog hand om Christopher och Rebecca innan mig och hon är numera bosatt i London. Hon kommer från något öststatsland men jag kommer inte riktigt ihåg vilket och trots att hon har bott här i många år är hennes engelska ganska dålig (det var faktiskt Mark som sa det igår och han sa att om jag skulle ringa henne och hon ger mig en adress så ska jag be henne texta...). Hon hade tydligen ringt förra veckan och frågat ifall vi skulle träffas med våra små knoddar (hon passar tydligen någon i Christophers ålder), men Mark hade glömt bort det så jag fick inte veta förrän igår kväll. Jag tänkte ringa henne idag på väg till dagis för att höra vad hon hade tänkt sig. I keep you updated!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0