I need some fine wine...

Ja, det hade kanske varit ett alternativ om det faktiskt var så att jag tyckte OM vin. Men nu gör jag ju inte det så jag får väl fira fredagskvällen med lite bloggläsande och parlamentetavsnitt på Youtube! Fast i ugnen står en blivande morotskaka och självklart blir det 24 lite senare. Fredagen är komplett!

Idag gick jag återigen med barnen till "Waterlow Park" och de skulle ha glass idag igen. Konditorn gissade rätt när han frågade om vi var svenska och sa efteråt "Tack" i slutet på varje mening. Tack, tack, tack! Sedan lyckades han charma mig så jag köpte en jättetorr äppelkaka med russin till mig själv. "Tack" sa han och då sa jag "Varsågod!" (i slutändan visade det ju sig att jag gjorde honom en björntjänst genom att betala för den där kakan som passerat bästföredatumet...).

Ungar blir ju som bekant väldigt glada av glass och andra sötsaker och sockerkicken hos de båda barnen komatt resultera i en massa spring. Och på en väldigt "grusig" asfalt kan ni ju gissa utgången. Jo, två gråtande barn som tagit emot sig med händerna (varför hade de inte vantarna på sig? Christopher hade ju inte skrubbat upp händerna då!) och slagit sig. Jag hade hela uteserveringens blickar på mig när jag bar bort en skrikande två åring (nu har jag tinnitus...) och sekunden senare försökte jag få en fyraåring att gå själv och komma med mig. Vilken super barnflicka jag är...

Kommentarer
Postat av: Hanna

Nej, detta duger inte längre! Skype imorgon kl 19 din tid ;D

2008-11-09 @ 09:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0