Så gick det till när jag utnämnde mig själv till Highgates hjältinna!

Lördag betyder inte bara ledighet. Inte bara party för den delen heller. Lördag betyder träning. Träning betyder löpträning. Och löpträning på en lördag betyder Hampstead Heath. Hampstead Heath betyder hundar...

Faktum är att det konstiga är att det som idag inträffade inte hade inträffat tidigare och vi fler tillfällen, med tanke på den rådande normen som tillåter hundägare att låta sina hundar springa lösa i parkerna utan koppel. Det började i alla fall med att jag precis hade tillryggalagt en lång uppförsbacke. Jag stannade för att pusta ut och strecha. Uppifrån backen kommer en kvinna med två kopplade hundar. På väg mot henne går en annan kvinna vars hundar (ganska kraftiga sådana) är lösa. De sistnämnda kvinnans hundar hoppar på den andra kvinnans hundar och panik bryter loss. Från mitt håll ser det inte kul ut och jag får världens adrenalinkick och blir jätterädd - för den utsatta kvinnans skull (har tyvärr ganska dåliga erfarenheter själv...). Hon skriker om och om igen: "Take your dogs away, take your dogs away!". Den andra kvinnan däremot får inte tag i den mest aggresiva hunden och jag hoppar - helt utan lov - in i matchen och lyckas få tag i en av hundarna. Kopplet fastnar kring min fot och jag känner hur hysterin växer inom mig. Att den där kärringjäveln inte får tag i hunden! Till slut lyckas hon sätta en munkorg på hunden men verkar inte tänka på att koppla någon av hundarna. När vi alla lugnat ner oss säger vi adjö och jag ursäktar mitt impulsiva inhopp och frågar om allt gick bra. Tack fick jag i alla fall, jag var ju trots allt den ende som faktiskt försökte hjälpa till av alla förbipasserande...

Jag har inte bara räddat två hundar från att bli två andra hundars lunch utan jag har också hunnit med att samla kulturpoäng. Tate Britain avverkades idag och jag kände faktiskt igen en målning! Så fort jag klev in i rummet ochsåg bilden tänkte jag: "Nämen, där är ju Ofelia (från Hamlet)!". Vad konstnären heter hade jag ingen aning om, inte heller vad jag sett tavlan förut någonstans (troligtvis i OH-format på en svensklektion på VRG...). Hursomhelst, det var i alla fall kul att komma iväg och titta på konst (en anledning att klä upp sig med nyinköpta skjortan) och jag har också sett "Mamma Mia" för första gången på film. Hon sjöng bra! Meryl Streep alltså!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ooh.. min hall var i Tate Modern igår! Skulle också med men gick och shoppade istället, var tvungen att hitta en födelsedagspresent till en kompis den dagen men gick hem 60 pund fattigare :P denna gång inga skjorter men accessorier :P hade tillfälle att ha på mig en helt ny outfit! Hehe...

2008-11-30 @ 13:49:44
Postat av: Emelie

Haha! Jag hade på mig min nya skjorta igår. Den är verkligen jättefin! Har du lust att komma förbi nästa vecka?

2008-11-30 @ 15:20:06
Postat av: Alina

Hej! Undrar om du har lust att tipsa om någon bra film? :) Ha det bra!

2008-11-30 @ 15:25:52
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0