Såklart att man hänger med!

Okej en snabb uppdatering: Jag är mycket väl medveten om att Obama vann prsidentvalet men jag tycker att talet han höll efteråt var helt överskattat. Lägg märke till att han i talet meddelade att det kanske skulle ta en - eller till och med två - "presidentperioder" att infria och verkställa alla de löften han givit under valkampanjen... Jag tycker att han ärväldigt överskattad i huvudtaget och folk kommer att älska honom nu men lågkonjunkturen fortsätter och snart kommer folk inse att han kanske inte är SÅÅÅÅ bra. Men han har onekligen blivit en symbol för alla afro-amerikaner och bevisar i och med presidentskapet att ingenting är omöjligt. Fast å andra sidan tycker jag att det är synd att vi ska bli så förvånade över att USA:s president är SVART! Det är ju för fan år 2008 och inte medeltiden! Nej, fy vilken negativ framtoning första stycket fick. Såklart att jag är glad för Obamas skull och jag ser honom många gånger hellre sompresident än den där 70+-åriga krigsveteranen... Grattis Obama!


Okej, jag hänger med i nyheterna i alla fall. Det går tydligen dåligt för SAS och de gick back med miljardbelopp det tredje kvartalet. Uppenbarligen så har jag läst ekonomidelen på DN:s hemsida men ärligt talat så förstår jag inte hur det jag nyss skrev kommer att påverka MIG. Bara de inte går i konkurs innan den 21:a december...

Annars så kan jag väl meddela att jag träffade samma gnäll-kärring idag somigår när jag tränade. Jag kommer inte ihåg vad hon sa men hon använde orden "morning" och "activity" och jag undvek att "spotta" i hennes närhet. Jag kan fortfarande känna irritationen komma krypande bara jag tänker på henne...

För övrigt så hoppas jag att Michan har en signerad kent-box jag får beundra när jag kommer hem! Och nu börjar fyrverkerierna igen för att fira att Guy Fawkes inte lyckades med krutkonspirationen år 1605 somgick ut på att spränga både parlamentet och kungen i luften. Egentligen var "Guy Fawkes Night" igår kväll men man firar tydligen idag också. Fawkes betraktas tydligen som "den ende mannen någonsin som gått in i parlamentet med ärliga avsikter". Nedan följer ett klassisk rim som läses varje år till minnes av hans "terroristiska" handlingar:

"Remember, remember, the 5th of November
Gunpowder, treason and plot;
I know of no reason, why the gunpowder treason
Should ever be forgot."

Idag fikade vi också i min favorit park "Waterlow Park". Barnen ville ha isglass trots det kalla vädret men jag värmde mig med "a cup of tea".





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0