En fruktansvärt jobbig rubrik!

I morse vaknade jag strax innan klockan elva med en fruktansvärd huvudvärk. Lite smått irriterad av att ha sovit bort halva dagen förbereder jag frukost och plötsligt kommer Mark in i köket för att förvarna mig att Annas norska väninna kommer lite senare. Så sant som det är sagt, jag hinner knappt få in frukosten på rummet och så hörjag röster i trappan. Christopher dundrar in på mitt rum och jag försökte verkligen att inte låta så irriterad när jag bad honom att gå ut från mitt rum. Jag lyckades till slut få tag i en alvedon och efteråt, när jag hade stängt in mig på rummet, hörde jag både gap och skrik och barngråt. Nu är det i stället förvånansvärt tyst i hela lägenheten...

Igår var det fruktansvärt kallt och jag frös nästan hela tiden. Jag som bara tänkte unna mig en trevlig shoppingdag men det tycktes vara problemi trafiken hela tiden. Bara bussresan från Archway till Notting Hill Gate tog väl en timme! Hursomhelst, jag hann med lite julshopping på High Street Kensington och har nu fixat en julklapp till mamsen! Sedan åkte jag till Harrods och har nu hittat potentiella julklappar där också. Sedan provade jag kläder på GAP och mitt i alltihop ringer mamma. Hon lyckas göra mig avundsjuk då HON kan närvara på Hellas årliga årsfest och inte JAG! För att trösta mig själv har jag beslutat att köpa tröjan som jag provade när hon ringde - trots att den kostar £75!

    

Sedan tog det ju tiomiljoner år att komma från Knightsbridge till Tottenham Court Road! Till slut gav jag upp och gick från Piccadilly Circus och då fick jag även syn på vad som orsakat problemen i trafiken - ett feministiskt demonstrationståg! Trots att det otg dubbelt så lång tid att komma hem var det kul att se det!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0