Engelska kanelbullar!

Jag skulle hjälpa farmor och Irene att göra i ordning barnen för att gå ut. Jovisst, jag hjälper ju gärna till! Klädde på dem och borstade tänderna på dem. Sedan klagade Irene över att de skulle ha lite "finare" kläder på sig. "Jaha" tänkte jag och gick tillbaka till barnens sovrum och tog fram något annat till dem. "Finare" vet jag inte om det blev men men... Tanten blev ju nöjd i alla fall! Sedan skulle jag hjälpa dem i kapprummet och klä på dem ytterkläderna. Jag halkade på första trappsteget och for nedför som en avlöning och var nära på att fälla Irene, 84 år, samtidigt som jag slog mig själv gul och blå. Jag fick övertyga allihopa att det gick bra och nu hoppas jag inte att jag gav Irene en hjärtattack. Hon är visserligen lite jobbig, men inte önskar jag livet ur henne! Rebecca (som är förkyld) blev gnällig och jag fick skynda på med barnvagnen...


När de gått började jag baka kanelbullar (baserat på engelska ingredienser, vilket betyder bland annat TORRjäst) så nu är det bullfest här hemma och alla som vill får komma! (Nu har jag dessutomlärt mig hur man för över bilder frånmobiltelefonen till datorn...)




Kommentarer
Postat av: karolina

wow för att det är så farligt att anvnda torrjäst istället för vanlig jäst :P har de förresten teskepar å sånt eller andra konstiga enheter när de bakar?

2008-10-24 @ 22:25:16
Postat av: Blogowner

Hörrödu, häda inte! ;) Det är ju jätteavancerat att baka med torrjäst! Manmåste ju blanda jästen med mjölet och värma degspadet till 40 grader. Det är inte så lättför densominte har inbyggd termometer! ;P



Vi har svenska mått i hushålletoch receptet var svensk men jag vet att de har andra måttenheter här... Jag visste tex inte hur mycket jäst jag skulle ha i men de förekommer ju i småpaket så jag chansade och resultatet blev ju lyckat så...

2008-10-24 @ 23:26:30
Postat av: karolina

haha ja det brukar ju bli lite krångligare när man inte har någon termometer.. haha vi vrgare har ju alltid vårt matte snille ;)

2008-10-25 @ 23:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0