Ett betydligt bättre slut på dagen!

Den artonde oktober slutade vara den artonde oktober för över 16 minuter sedan, men jag tänker ändå sammanfatta den perfekta och mysigaste kvällen på länge. Med tanke på den dåliga start dagen till ära fick hade jag inte särskilt stora förhoppningar inför eftermiddagen och kvällen, som jag kom att spendera med två små barn.


Jag kan börja med att berätta att jag har varit i kontakt med tre olika kundtjänster idag (Sterling, SAS och Orange). De två förstnämnda var tråkigast och kom bara med dåliga nyheter, men den tredje däremot... "Orange" är telefonioperatör i United Kingdom som jag är kund hos sedan en månad tillbaka. Jag ringde till kundtjänst därför att jag inte visste hur man "top-up"-ade. Jag inledde diskussionen med en synnerligen trevlig kvinna som tålmodigt informerade mig om de olika tillvägagångssätten. Efter att tag avbröt hon mig och frågade om jag var från Amerika. Jag fick då ännu en gång berätta om mitt fasansfulla dilemma: att man kommer från Sverige, varit i USA en hel sommar och lagt på sig en amerikansk accent och sedan hur man får ett jobb i London och FÖRSÖKER att prata brittisk engelska. Förra gången trodde man ju att jag var från Kanada! Innan vårt långa samtal tog slut sa hon att hon skulle ge mig 90 minuter samtal inom UK och 100 meddelanden inom UK bara för att "jag lyssnade på vad hon hade att säga". Det förgyllde min dag! Tyvärr verkar det som att jag bara kan smsa föräldrarna och Camilla (vem får mest tror ni?)...


Ikväll var det också äntligen dags för barnpassning kvällstid och det firades med pytt-i-panna för barnen samtidigt som man försöker baka en chokladkaka, pasta till en själv och en fortfarande hungrig två-åring. Innan sovdags blev det chokladkaka med grädde och hallonsås (Christopher sa hallonSYLT och jag fick rätta honom genom att säga att det inte var något socker i hallonSÅSEN så han behövde inte oroa sig för några tandtroll) och efter tandborstning och toalettbesök blev det "saga" (rättare sagt: en faktabok om livets uppkomst, evolution, celler mm för VUXNA). Bilderna var dock fina! Vi lärde oss hur viktigt det var att hålla för munnen när man hostade, för annars kommer virus och sätter sig på cellerna i kroppen och "sprutar in" sjukdom...

Efter en så lugn (men samtigigt hetsig) kväll satte jag mig ned framför datorn för att logga in på Skype och prata med mamma och Lena i vardagsrummet hemma i Sverige. Jag skickade lite roliga Youtube-klipp och mamma visade nya tapeten... Kvällen blev som bäst när jag bänkade mig med en påse chips och Cola framför 24. Fyra avsnitt senare (och en synnerligen full kissblåsa) masar jag mig ur soffan och när jag snart inser att klockan är långt över sovdags för Emelie plockar jag ihop och städar undan lite. Sedan kommer föräldrarna hem och jag berättar att allt gått bra!

Här kommer en godnattkram från mina snuttisar Chrissie-prissie och Hanna-panna i Sverige!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0