Ett nytt spännande liv på ingång?

En tugga av ett jättestort plommon kan verkligen få hjärnkontoret på rull! Jag ligger i sängen och knappar lite på datorn och surfar runt på internet. På bordet bredvid ligger ett plommon, stort och saftigt. Det konstiga är att plommonet är tusen gånger godare än nektarinerna i fruktskålen i köket, trots att plommonen är några dagar äldre. Jag börjar genast tänka på hur mycket konserveringsmedel man egentligen sprutat in i det stackars plommonet och hur genmaipulerat det egentligen är. Sedan kom jag att tänka på att all konserveringsmedel vi trycker i oss varje dag borde påverka vår förruttningsperiod... Jag har läst någonstans att vi ruttrar 3 gånger längre... Hur hamnade jag i den här tankediskussionen med mig själv?

Trots att jag bor i London är mitt liv inte särskilt spännande. Jag passar barn och tränar (rättare sagt, "tränade") och gör inte så mycket mer. Jag har ju tid, men jag gör inget särskilt med tiden som tillskänkts mig. När jag pluggade på gymnasiet gjorde jag inget annat än pluggade och tränade, men den stora skillnaden att DÅ fanns det inte tid för något annat. Och all planering inför studenten tog upp all tid och mitt sociala liv fick ta tiden som blev över (även om det inte var särskilt mycket). DÅ gnällde jag över att jag inte hade något liv, men det har jag ju egentligen inte nu heller.

När jag kommer hem till Sverige ska jag komma igång med träningen på allvar, plugga engelska på universitetet, jobba på Lovisagården och ta körkortet. Inte för att jag får så värst mycket fritid men jag blir sysselsatt och behöver inte oroa mig för att få för mycket fritid!



Jag har ju inte lagt upp några bilder från Staterna (blev ju så himla många), men här kommer några från Times Square!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0