Halloween!

Halloween är ju en jättepopulär tradition i Storbrittannien och USA men hemma i Sverige definierar vi denna spök-högtid som "importerat skit från Amerika". Just det påståendet är väl mer eller mindre sant beroende på vem man frågar, MEN om man befinner sig i London (som jag) är det svårt att INTE dras med i festligheterna. Idag hade jag sovmorgon men när jag skulle hämta barnen på dagis var det som att träda in på värsta maskerad-partyt! Jag ska försöka att knåpa ihop en liten spökmiddag för barnen och lite senare lägger jag ut bilder. So long!



Förresten såg jag en jättebra svartvit film igår som jag varmt rekommenderar till alla "Arsenic and Old Lace" (på svenska blir det Arsenik och gamla spetsar). Den passar riktigt bra den 31:a oktober!



De här damerna är inte så söta och oskyldiga som de ser ut med 12 (13 om man räknar med 'utlänningen') döda "alone gentlemen" i källaren (eller Panama om man frågar Cary Grants bror till psykopat som tror sig vara Teddy Roosevelt). Sedan kommer hans andra skräckinjagade bror Jonathan med Dr Einstein som ska plastikoperera honom för femtioelfte gången... Har inte skrattat så mycket på länge! CHARGE!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0