Hur lång tid ska det egentligen ta att komma i ett par byxor?

Jag börjar förstå svårigheterna många har när de försöker gå ner i vikt. Min två månaders långa tripp till USA var knappast någon hälsokur och jag la säkert på mig 8-10 kilo efter den vistelsen. Jag hade inte räknat med att komma tillbaka och vara lika smal och fin som när jag åkte, men att det skulle vara så här svårt hade jag inte räknat med!

Om mindre än två veckor har jag varit hemma i Europa i två månader. Alltså lika lång tid som jag var borta i Staterna har då gått och följaktligen borde jag väl ha gått ned de där extra-kilona. Men det ser inte så ut. Jag har tappat en hel del och är inte längre "tjock" men inte heller lika smal som jag var förut. Jag har massor med fin-fina byxor, kjolar och klänningar jag snart vill börja använda, men när jag provade strumpbyxorna i morse och ett par kortbyxor satt det alldeles för tajt och jag stod helt enkelt inte ut. Igår provade jag ett par byxor som satt löst på mig för lite mer än ett år sedan men jag kunde inte ens knäppa dem!

Jag tränar mer och börjar känna mig starkare för var dag som går. Jag äter betydligt bättre och får ännu mer motion av att köra barnvagn i uppförsbackarna här i Highgate. Målet är att komma i fin form så snart som möjligt och vara relativt 'vältränad' när jag kommer tillbaka till Sverige i december... Jag hoppas på förändring, men framför allt hoppas jag att det inte ska ta så förskräckligt lång tid (som det verkar göra)!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0