Igång med träningen igen?

Måndag igen. Man hinner knappt luta sig tillbaka i soffan framför ett avsnitt "24" på fredagskvällen och njuta av den kommande ledigheten förrän det är måndag och jobb igen. Man tänker bara: "Vad skönt, äntligen helg... Det betyder att det snart är måndag!". Men måndagar är inte jobbigast. Efter en hel helg av vila är man full av ny energioch ser nästan fram emot att få följa Christopher och Rebecca till dagis. Värst är däremot tisdagarna! Då är det fortfarande en massa dagar kvar av veckan och måndags-lyckorusethar försvunnit. På onsdag tänker man: "Vad fort det går,snart är det torsdag!". På torsdag tänker man: "Imorgon är det sovmorgon". På fredag tänker man: "Nu är det helg, men snart så...".

Nu lutar jag mig lite tillbaka i sängen med datorn i knäet. En genialisk b-sida ("Det var tre månader sedan idag") av en genialisk musiker (Säkert!) klingar från mina hörlurar och jag njuter av lugnet efter ett lagom ansträngande pass. Måndag igen. Det har gått lite mer än en vecka sedan jag skadade armen och den katastofala smärtan är borta. Dock har jag inte återfått hela rörligheten i armbågen och det gör fortfarande lite ont när jag exempelvis lyfter någon av barnen. Men jag orkade inte vänta längre. Efter jag hade lämnat barnen på dagis spelade jag Säkert!:s självbetitlade album hela vägen från Church Road till Cholmeley Park på min iPod och när jag kom hem bytte jag snabbt om för att ge mig ut på det första intervallpasset den här veckan. Visst kände jag mig lite "ringrostig" men styrkan och flåset fanns där. Jag blev trött och svettig och såhär i efterhand är jag riktigt nöjd med vad jag åstadkommit för min hälsa. Det gick förvånansvärt bra att springa på förmiddagen... (har typ aldrig gjort det förr!)




Eftersom det inte händer så mycket kul i mitt liv för tillfället kommer här en kul lista!


1. När gick du upp idag?
Mobilalarmet ringde klockan sju men jag slutade snooza 18 över och ca 24 över gick jag upp. 

2. Diamanter eller pärlor?
Jag har inga diamanter men de gnistrar ju fint. Annars gillar jag ju mina sötvattenspärlor till örhängen (som jag i skrivande stund har på mig) väldigt mycket!

3. Senaste filmen du såg på bio
"The Dark Knight"

4. Favorit-TV- program?
"24" fulländar kvällarna här!

5. Vad åt du till frukost?
Dorset müsli (med jättestora russin) med mjölk och jättenyttigt jättebrunt bröd med smör och ost. Jag drack vattenmed värktablett till.

6. Vad är ditt andranamn?
Har två: Anna & Evelina

7. Din favoritmat?
Allt förutom blodpudding, frukostkorv och fiskpinnar.

8. Vilken mat gillar du inte?
Blodpudding, frukostkorv och fiskpinnar.

9. Favoritchips?
Äter vanligtvis inte chips, men i London och USA finns en sorts tortillachips som aldrig slår fel när man tittar på 24.

10. Vilken är din favorit-CD för tillfället?
Laaksos "My Gods", men jag längtar efter att få köpa deras "I Miss You, I'm Pregnant" och Hello Saferides senaste.

11. Vilken bil kör du?
Har inte ens körkort!

12. Favoritmacka?
Den jag äter till frukost är god!

13. Vilka mänskliga karaktärsdrag, står du bara inte ut med?
Folk som skryter och prioriterar sig själva hela tiden och som snöar in sig på jobbiga saker... Kort och gott, folk som påminner för mycket om mig själv! ;)

14. Vilka är dina favoritkläder?
Sköna jeans, snygg top, mysig kofta. Jag tycker också om klänningar och kjolar som man kan ha till vardags. Och självklart strumpbyxor!

15. Om du fick åka vart du ville på semester?
Australien och Nya Zeeland. Nästa mål, utan tvekan!

16. Favoritklädmärke?
H&M, men när det gäller jeans ska det vara ett etablerat märke (ex. Diesel, Levis, Lee mm). MQ är också en favorit på hemmaplan!

17. Var vill du dra dig tillbaka?
Ett litet torp utan el och rinnande vatten... På sommarhalvåret skulle det ju fungera! ;)

18. Favorittid på dagen?
9-12 då jag kan träna, sova eller bara njuta av tystnaden när barnen är på dagis.

19. Var är du född?
I huvudstaden (Nacka sjukhus närmre bestämt).

20. Vilken är din favoritsport att se på?
Ishockey och friidrott.

21. Coca Cola eller Pepsi?
Sprite?

22. Fotboll eller ishockey?
Ishockey.

23. Är du en morronmänniska eller nattuggla?
Ingetdera...

24. Pedikyr eller manikyr?
Nagelskulptering för jag är en så hemsk nagelbitare!

25. Några spännande nyheter att berätta för oss?
Nej!

26. Vad ville du bli när du var liten?
Läkare eller lärare.

27. Bästa barndomsminnet?
När jag äter välling i Värmland på verandan till min fasters lilla stuga. Sedan får jag pumpa vatten från brunnenoch Rogge blöter ned sig själv samtidigt som han försöker fånga vattnet!

28. Varit i Afrika ?
Ja, once upon a time...

29. Nånsin rullat in någon i toapapper?
Nej.

30. Varit med om en bilolycka?
Ja, när jag var liten men det gick bra!

31. Favoritdag i veckan?
Fredag, då börjar helgen.

32. Favoritrestaurant?
I London är det flaskan... Eller "The Flask" som det så fint heter. I Stockholm är det nog Rice på Nybrogatan.

33. Favoritblommor?
Förjätmigej.

34. Favorit-snabbmatsrestaurant
Nej!

35. Äger du en cykel?
Nej! Den blev stulen...

36. Vilken affär skulle du välja att utöka ditt kreditkort?
Inget. Det skulle vara farligt.

37. Läggdags?
Runt 23.

38. Senaste personen du delade en middag med?
Anna och Mark och Christopher och Rebecca.

39. Vad lyssnar du till just nu?
Kents "Colombus" och barngråt på andra sidan dörren.

40. Favorit färg
Grå, röd, brunt, grönt...

41. Hur många tatueringar har du?
Inga!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0