Jag är målmedveten!

Jag är en föredetta USA-turist som helt plötsligt lade träningen och hälsan på hyllan. Sedan blev jag en London-bo och barnvagnskörare och nu är det väl tänkt att jag ska komma i form igen. Jag är som sagt väldigt målmedveten och har tack vare denna genuina egenskap lyckats få jobb i två engelsktalande länder. Men faktum kvarstår att jag fick offra andra intressen som länge legat nära hjärtat; alltså min hälsa och min satsning inom orienteering. Men målmedveten som jag är, är jag nu på gång och räknar med att vid slutet av året vara i god form och redo för en tävlingpackad säsong år 2009.


Jag är i träning. Distanspass varvas med intervaller och barnvagnskörande i backig terräng. Kosten är betydligt bättre än i USA och jag sover mycket. Kroppen får vila och ladda om inför nästa träningspass. Målet är att bli smal och vältränad så jag kommer i mina byxor igen och med årsskiftet som deadline för denna målsättning ska inte detbli en alldeles för stor utmaning. Givetvis hoppas jag att det ska gå ännu fortare men om jag ska vara ärlig så har jag än så länge inte märkt någon markant skillnad. Jag är fortfarande tjock!

Jag har mål. Ett av dem är 10mila 2009 och O-ringen nästa sommar. Om jag tar tag i fysiken och bygger upp en riktigt löpstark kropp inför säsongsstarten behöver jag bara finputsa tekniken (speciellt vägvalen) och våga utmana. DET ser jag däremot inte som en särskilt svår uppgift! Svårast blir att komma i form, men jag är inne på tredje träningsveckan nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0