Och nu försvann kantarellerna!

Idag regnar det. Jag har precis kommit ur duschen efter att ha avklarat dagens träningspass. Jag har uppenbarligen befunnit mig i något sorts lyckorus hela veckan eftersom motivationen till träningen har legat på topp. Hoppas att det fortsätter så även nästa vecka!

Ikväll ska tanterna lämna oss och flytta in på hotell i närheten av där vi bor. Skönt kommer det att bli, men också lite tråkigt. Barnen är ju så förtjusta i dem och jag har ju inte behövt jobba någonting, i princip! Samtidigt liknar hela huset ett bombnedslag och jag hoppas på att få sätta igång med städningen så snart som möjligt. Jag tänkte också laga lasagne som vi ska äta imorgon (lasagne smakar ju alltid bättre dagen efter), men mina trattkantareller jag köpte igår på Borough Market (£5,8/100 g!) har försvunnit. De verkar ha försvunnit med Irenes "Gubbröra" (en jävla röra i köket blev det i alla fall) ochför att citera Irene: "Mark har ju köpt så mycket mat, men jag såg inte kantarellerna förrän nu!". Nej det är ju inte så konstigt eftersom att JAG köpte dem IGÅR till min LASAGNE! Nu får jag ge mig ut i ruskvädret igen för att köpa genmanipulerade och tvättadeoch simpla chamopinjoner!

Imorgon är det förhoppningsvis vardag igen och ungarna ska till dagis. Äntligen får jag jobba och Anna och Mark bringar lugn och ro tilllägenheten. Farmor och Irene är jättekänsliga för ljud och så fort någon av barnen höjer rösten lite grann skriker de (utan att lägga märke till att de skriker betydligt högre än barnen) att de ska vara tysta. Nej, lugn och ro välkomnas med öppna armar på Cholmeley Park 45A.

Kommentarer
Postat av: karolina

haha du slipper ju i alla fall slåss med en städerska om att koka havregrynsgröt :P

2008-10-26 @ 18:40:23
Postat av: Emelie

Hahaha! Så rätt så rätt... Fast jag äter inte havregrynsgröt här heller!

2008-10-26 @ 23:34:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0