The Dark Hour

Det är visserligen skönare att gå upp en timme senare så att det åtminstone är ljust när man vaknar men så fort klockan börjar närma sig 16.00 börjar det engelsmännen kallar "The Dark Hour". Alltså, precis då det börjar bli mörkt och DÅ tycker jag att det är som allra mysigast!

Igår var barnen på London Zoo så jag var helt ledi från och med strax efter kl 10 på morgonen. Jag tränade som vanligt och sedan softade jag framför "Star Wars I" och åt lunch i lugn och ro. När klockan var cirkus halv fyra på  eftermiddagen begav jag mig så sakteliga mot Hampstead Heath för att helt enkelt ta en promenad. Jag tog en massa bilder (bland annat på den då nyfallna snön som lyckligtvis, i skrivande stund, har försvunnit) med min mobiltelefon som presenteras nedan:









Den sista bilden avslöjar en tämligen mörk kväll och när den togs hade jag ändå bara varit ute en timme.Jag ficklite problem att hitta ut ur parken, dels därför att jag aldrig gått just DÄR jag gick igår, och dels därför att det blev VÄLDIGT mörkt! Tacka gudarna för orienteringsbenen som smidigt tog mig uppför en lerig backe i mörker och med ett par hala Converse på fötterna. Men hem kom jag till slut!

Idag var det min först riktiga dag på över en vecka. Becca har varit jättebråkig och grinig men annars så känns det bra att vara igång igen. En dag till utan jobb hade väl slutat med att jag hade börjat klättra på väggarna i det här laget... Det är tydligen lov i Sverige (och London också för den delen) men något sådant har inte jag så jag jobbar vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0