En lördag i London

Gud vad veckan gick fort! Tyvärr går väl helgen lika fort och snart är det måndag morgon och dags att gå till dagis med de små busarna... Men idag är det lördag och jag försökte att inte sova bort heeeela dagen och gick upp kl 10. Jag ska träna lite senare i eftermiddag och ska snart ge mig iväg och leta efter en svart pärm. Imorgon är det nämligen ingen sovmorgon och jag ska göra mitt första uppträdande i kyrkan. Till dess behöver jag en svart pärm att ha noterna i eftersom det är strängt förbjudet att ha fladdrande papper. En svart pärm är förstås inte nödvändigt om man kan alla låtar utantill (och det vore ju troligt). Man får inte heller ha gympaskor, men räknas converse?

Ikväll kommer middagsgäster och jag ska försöka uppträda mig ordentligt. För familjens skull. Annars händer väl inte så mycket här... Jag längtar efter hösten och ovädret som ska dra över England och skapa den där härliga Londonstämmningen. Kallt och rått och regningt och Londondimman som ligger över människors huvuden som guppar när de skyndar sig in i värmen. Man får inte heller glömma bort julpyntningen! Mamma, Sampo och Michan kommer i november och pappa kommer i början av oktober. Jag har bett honom ta med en Bamse-pärm till mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0