Engelska pund ska det vara!

Haha, löning på fredag! Eller för min del på lördag, vilket som. Jag undrar hur lång tid det ska ta innan man vänjer sig vid valutan här. Tänk att inte ens två månader i staterna lärde mig att se skillnad på en quarter, dime och five cent! Lyckligtvis har jag nu sorterat bort all ameriskank och svensk valuta ur min plånbok och kvar återstår bara engelska pund. Varefter jag spenderar, köper och handlar kommer plånboken växa. Inte för att jag bli rikare utan för att mina fint vikta sedlar omvandlas till tunga, skramlande pennys och pence. Min fina (och falska) Gucci-plånbok kommer snart att explodera bara för att jag inte kan skilja och inse pengars värde när de inte förekommer som sedlar. Kanske är det dags att skaffa en ny plånbok?

Fast är det egentligen konstigt när pengarna ser ut så här?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0