Åh Uppsala

Igår anlände jag och Hanna sent till Pelle Svanslös' hemstad: Uppsala. Hon har ju flyttat hit för att plugga till civilijengör och bor i korridor. Hon hade uppenbarligen mage att väcka mig innan kl 7 och så lämnade hon mig instängd och ensam inne på rummet. Klockan hade inte ens slagit åtta förrän jag såg hennes "röda, rostiga faran" svischa förbi fönstret. Så vad gör man om man är fast i en sådan liten stad som Uppsala? Fast, egentligen är Uppsala Sveriges fjärde största tätort men allt jag skivit ovan är lite smått elakt och ironiskt, bara för att jävas med Hanna! En rolig grej med Hanna är att hon fruktar grönsaker som jag farar inför ett möte med reptiler. Hanna är också det enda mijöfreaket som faktiskt sparar en tom filmjölksförpackning inne på sitt rum för att senare (när?) ta det till återvinningscentralen.

Eftersom jag inte tycks ha något bättre för mig än att blogga ska jag snickra ihop några topplistor som följer nedan:

Top-5 favoritlåtar:
1. Hello Saferide - "Anna" (http://www.youtube.com/watch?v=hHpTu_caxmA)
2. Laakso - "Someone, Somewhere"
3. Laakso - "My Gods"
4. Lasse Lindh - "Svenska hjärtan"
5. Håkan Hellström - "I en buss på villovägar 2007"

Top-5 favoritkomiker:
1. Johan Glans (http://www.youtube.com/watch?v=bSu2Lrc8E_c&feature=related)
2. Björn Gustavsson (http://www.youtube.com/watch?v=eMEtub6wJB0)
3. Magnus Betnér (http://www.youtube.com/watch?v=YA8tmgR2mYo)
4. Babben Larsson
5. Johan Wahlström

Top-5 drömresmål:
1. Hawaii
2. Australien
3. Indien/Vietnam/Kambodja
4. Svenska fjällen
5. New York City

Top-5 aktuella biofilmer:
1. "Låt den rätte komma in"
2. "Patrik 1.5"
3. "The Dark Knight"
4. "Arn - vid rikets slut"
4. "Indiana Jones och kristalldödskallens rike"

Top-5 favoritsysselsättningar i Uppsala:
1. Leta efter Willy's
2. Besöka PocketShop och hoppas att de har den fjärde och sista boken i Twilight-serien.
3. Åka till köpcentret.
4. (borde egentligen vara nr 1) Hitta min lånecykel!
5. Besöka Sten Sture-monumentet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0