Min andra hel-dag!

Igår var det måndag och idag är det tisdag. Jag har fått smaka på det riktiga au-pairlivet och jag måste väl ändå medge att man inte har problem att sova. Jag är så fruktansvärt trött när jag äntligen blir avlöst kl 17. Egentligen är det inte så många timmar men eftersom jag fortfarande "lär mig" tar jag in extra många intryck och lägger ner 110% av min kapacitet för att tillfredsställa de små barnen. Idag har det gått väldigt bra och i morse fick jag till och med beröm från mina arbetsgivare, de tyckte att jag var en "naturbegåvning". Haha, jag undrar verkligen hur mycket sanning det låg i det påståendet!

Tyvärr är jag inte lika framgångsrik när det gäller säsongsarbete i fjällen 08/09. Jag fick visserligen gå på intervju för Stöten men jag har ännu inte hört något från dem. Jag skickade ett mail till en viss Stefan Isaksson (som bossar över skidskolan) och förklarade att jag var villig att gå och bekosta en utbildning, men också att jag ville ha svar så snart som möjligt. 3/4 ansökningar via Skistar har gått direkt i papperskorgen och jag har fått nekade svar.

Så vad väntar när jag kommer hem igen? Jo, jag har ju fortfarande jobbet på äldreboendet kvar och en kurs på SU. All studentlitteratur har jag ju inhandlat så det är väl bara börja plugga när jag kommer hem...

Förresten, när jag åkte in till London City (CITY!!!) och skulle handla smörgås på M&S i närheten till Hyde Park beklagade jag mig inför han i kassan:

- "I'm so sorry I take such long time, my vallet is kind of messed up! Very recently, I went to the United States, so right now I got 3 different kinds of money: American dollars, Swedish Crowns and English pounds...."
- "Are you from Canada?"
- "Ehh... No, I'm Swedish..."

Jag tror inte att jag nämnde något om Kanada i vårt relativt civiliserade samtal, men jag kanske ska ta det som en komplimang... Alltså, att jag får dras med min svenska brytning, som har blivit väldigt amerika-anpassad och som nu försöker passa in i London. Och resultatet blir att folk tror att jag är från Kanada!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0