Nu ska jag återigen flyga och fara

Tänk vilka kvicka och oväntade vändningar livet tar. I förrgår var jag en ambitiös student på Stockholms universitet osm jobbar på ett äldreboende i Haninge och ska ta körkort. Idag är jag en blivande Au-pair i London. Nu har jag gjort slut med su (långdistansförhållanden håller ju aldrig i längden) och körkortet får vänta. Om jag har otur måste jag göra teoriprovet igen. Däremot vet jag inte hur det blir med jobbet på äldreboendet, kanske får jag aldrig komma tillbaka? Men om jag spelar mina kort rätt får jag kanske komma tillbaka...

London blir nog bra. Om jag har tur kommer inte Camilla att ångra sig och åka dit hon också (för att plugga matte på universitetet dock). Familjen är svensk och har två barn. Christoffer är 4 år och hans lillasyster Rebecca är 2 år. Hoppas jag inte måste byta bjöjor alltför ofta.

Nu har jag också påbörjat den tredje och näst sista boken i min Twilight-saga. Eclipse heter den och betyder som bekant "förmörkelse". Även om de äntligen är tillsammans ställer det faktum att en vampyr och en varulv är varandras fiender till det, och det bådar inte gott. Jag har ännu bara läst 100 sidor, men det kommer inte att bli bra. Nu måste jag fortsätta läsa!



(Första filmen kommer till Sverige den 2 januari!!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0