Ska jag våga?

Jag som hade förberett mig mentalt hela veckan och när jag slår upp mina blå (kl halv tolv!!!) och tar mitt första djupa andetag börjar min hals att brännas på ett synnerligen obehagligt sätt. Nu har jag fått dras med en eländig och framförallt envis förkylning i två veckor och därför har jag inte heller knutit mina skosnören på löparskorna. Idag hade jag tänkt ge mig ut och springa men nu vet jag inte. Jag vill ju bli 100% frisk innan jag börjar träna och så och jag vet att jag kommer att må mycket bättre,både fysiskt och mentalt, om jag får börja träna igen. Regelbundet. Frågan kvarstår dock: ska jag springa idag?

Annars händer väl inte mycket här. Jobbet går ju bra och nu njuter jag av min ensamhet och ledighet i lägenheten. Jag har redan fått lön för september månad och jag har lagt undan £250. Jag tänkte göra det varje månad så när jag kommer hem borde jag ha ett litet startkapital på 10 000 kr. Säsongsjobben går ju ganska dåligt så om jag ska ha någon chans nästa år borde jag kanske gå en skidlärarutbildning via SLAO. Kursen sträcker sig över en vecka och kostar 5000 kr, men då borde jag förmodligen investera i en komplett skidutrusting samt utstyrsel. Då lär ju de sista tusenlapparna också bara flyyyyga iväg... Sedan läste jag på hemsidan att de också gärna såg att man fullföljde nästa utbildning också, som följer veckan därpå...

Nu ska jag ge mig iväg till det lokala biblioteket här och försöka tjata till mig ett lånekort. Mark sa att de kanske inte godkände mig som låntagare och att jag inte skulle få låna böcker och ta hem men jag måste ju försöka. Annars lär jag väl ha ett eget litet bibliotek här hemma, när jag hela tiden måste införskaffa nya böcker för att tillfredsställa mitt läs-behov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0