En studentdröm

Måndag och en ny vecka. Jag sitter nyduschad, insvept i badrocken och trots hörlurarna hör jag hur glada barnen blir när mamma Anna som varit i Köpenhamn under dagen äntligen kommit hem. Jag hade ju sagt till dem att de troligtvis skulle redan ha somnat när mamma kom hem. Men fel hade jag och barnen är jätteglada. De "spökar" omkring utanför min dörr, men att kunna lämna över rena, mätta och glada barn är en fröjd för mina ögon. Och öron.

I natt drömde jag om mitt blivande studentliv i Göteborg. Igår satte mamma mig i bostadskö och jag tittade runt bland olika studentlägenheter. I centrum var det billigaste alternativet korridor på Dr Lindhs gata. Fast om jag står ut med en cykelväg på 6,3 km finns ett möblerat rum med kokvrå. Då slipper jag dela toalett, dusch och kök med andra och jag har 20,6 i boyta. Det låter inte så dåligt! Pennygången hette området.

Nu har jag varit duktig och tränat intervaller. Nu är jag trött i benen men Mark lagade fantastisk mat och nu har Anna gått iväg för att hyra mer 24...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0