Vart tog dokumentären vägen?

Nu är det klart. Alla fans kan lugna sig. Den underliga framsidan på Kents hemsida har fått en förklaring. Alla som misstänker att detta genidrag om en samlingsbox betyder slutet för Sveriges största rockband genom tiderna kan ställa sig i ett hörn och skämmas resten av kvällen. Om ni fortfarande tror att de ska lägga av med musiken imorgon kväll får ni ställa er i hörnet och skämmas igen...

Jag förstår oron som många känner (kanske lättnaden - som jag visserligen inte förstår - för minst lika många) att detta skulle innebära slutet, men oroa er inte. Jag som följt mitt favoritband sedan tolv års ålder har sett att Kent är bandet som inte bara lägger av, visserligen hoppade gitarristen Harri av för ett tag sedan. Han tog helt enkelt ett beslut som ingen trodde att man kunde ta: "Jag visste inte att man kunde hoppa av det här bandet!".

Och ärligt talat, vad ska de göra efter sådan musikaliska framgångar? Jocke Berg jobbade på vårdhemmet innan Kent slog igenom, ska han då bara gå tillbaka till sitt "gamla" jobb. "Hej... Eh, jag var medlem i Sveriges största rockband och söker nu jobb här, igen..." Skulle inte tro det va'?

den 29 oktober kommer den här fin-fina boxen med alla album, totalt 133 spår och lite annat smått och gott. Behöver jag ens påpeka vad jag önskar mig i födelsedagspresent? Däremot undrar jag varför inte dokumentären "Så nära får ingen gå - Ett år med Kent" från 2001 inte följer med...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0