En lite småtråkig start på dagen...

Jag har verkligen massor med saker jag borde göra. Ändå finner jag ingen ork att ens försöka göra dem. Till exempel träna, plugga och städa rummet. Inte minst läsa min bok (som faktiskt är väldigt bra!) som måste vara utläst till på måndag. "Waiting for Barbarians" av Coetzee...

Vaknade strax innan 10 och hade lite småont i kroppen. Huvudet dunkade (som det alltid gör när man sovit för länge) och ryggen värkte av en liten 'ojämnhet' (läs mobiltelefon). Inte blev morgonen bättre för att jag segade framför tv:n med en jätteportion havregryngröt med linfrön, sylt och russin (mums!) där alla trivila och urlöjliga program helat iden avbröts av ännu mer triviala och löjliga reklampauser. Gud vad jag hatar tvn!

Klockan 12 ska jag gå ut med hundarna men det är föga lockande att få armarna avslitna. Frågan är om jag ska träna idag...Såklart jag ska, men inte ett distanspass på 1h och 40 min som igår kväll (finns det någon bättre sysselsättning en fredagskväll?). Kanske ska jag försöka lära mig cykelvägen till stan? Det lär ju ta minst 2 timmar...

Och så var det plugget... Hur sjutton ska jag lära mig grammatik på ett roligt sätt? Boken ligger fortfarande på soffan. Läsa?

Vilket sjukt pessimistiskt inlägg det blev! Kom med roliga förslag om hur jag ska sysselsätta mig själv så att helgen blir bra. Jag visste dock att den skulle bli lite småtråkig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0