This spring will be the weirdest one!

Påsken börjar lida mot sitt slut och magen värker av allt påskgodis. Det är vid sådana här tillfällen man lovar sig själv att aldrig mer äta godis, men som alla vet kommer suget tillbaka snabbare än vad man anar!

Den här våren är på väg att bli den roligaste och mest spännande någonsin i mitt liv. Kanske därför att jag bytt ut ångesten mot glädjen att ha fått NÅGOT i stället för förlust-ångesten om det slutar dåligt. Nevertheless, det har börjat bra och bättre ska det bli!

Det är onekligen mycket farligt. Det jag sätter på spel är ju inte lika värdefullt som det jag KAN vinna om allt går rätt till. Men sannolikheten att det skulle sluta i annat än katastrof är väldigt liten. Fast hoppet är ju det sista som överger människan!

Påsken 2009 började med att familjen flydde huset till fördel för mig. På långfredagen kom lite vänner från olika håll och trots att pokerspelandet var långt ifrån spännande visade jag mig vara en fantastisk brottare. Natten som följde gav inte mycket sömn och jag segade hela förmiddagen och eftermiddagen fram tills klockan 15. Det roliga är att ingen verkar tro att jag klarar mig själv så grannarna var så snälla och serverade påsk-mat med snaps och sedan en baileys och kladdkaka. Så när Robban och Anton hämtade mig för att jag skulle följa med på deras grillfest rullade jag fram! Sedan flödade alkoholen och jag blev synnerligen förvånad över att jag inte begick något enormt misstag och över att jag blev beslagtagen en cider som inte ens var min. Ytterligare en ny lärdom: göm undan alkoholen när rödklädda säkerhetsvakter närmar sig på tunnelbaneperrongen! Lyckligtvis kom jag hem säkert tack vare en kär vän. Bakfyllan var dock inte så farlig!

Det börjar bli dags att ladda inför tågluff och det var med en enorm lättnad jag kollade bankkontot idag. Jag har sparat duktigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0