Nya snillrika idéer!

Jag må lida av en fruktansvärd förkylning men det hindrar inte mina geniknölar som med jämna mellanrum kläcker några riktigt genialiska idéer!

Jag har i alla fall försökt. Så får man betrakta saken när jag beslutar mig för att ge upp drömmen om spanskstudier i Spanien. Plånboken klarar snart inte mer och det finns så mycket annat som lockar (och kostar pengar) som jag vill hinna med innan jag begraver mig bland kursböckerna för gott på Chalmers i Götet. Så istället för att ödsla en massa pengar på en dyr spanskakurs i Málaga ska jag resa med mamma till New York efter jul. Tänk vilket underbart slut på 2009! Jag blev ju inte helt obekant alldeles förälskad i den staden och jag vill verkligen visa mina föräldrar världens häftigaste stad. Tänk att också få uppleva nyårsraketerna i Central Park...

Min andra superidé är vilken av den kommande sommarens festivaler jag ska gå på. Just nu lutar det åt Borlänge och "Peace & Love" med giganterna Håkan-bråkan Hellström, Lars Winnerbäck, Anna Ternheim, Hello Saferide, Thåström och mina favoriter Laakso! Andra artister är Frida Hyvönen, Parken, Lykke Li, Kleerup och The Soundtrack of our Lives. Ser ut att bli en kanonsommar! I Dalarna!



(Oj, ytterligare utgifter. Ett festivalpass med camping ~ 1500 kr! Men det är väl värt det...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0