Jag hatar snö!

Ett stort hat växer inom mig. Dess enorma taggliknande grenar genomborrar mitt sista reservlager tålamod och snart, om inget överraskande positivt inträffar, kommer mitt ursinne att släppas lös. Och då, blir det bannemej inte behagligt!


Jag har visst kommit att avsky snö. Inte av samma anledning som många andra som förknippar snö med eländig kyla och annat äckel. Kylan har jag ingenting emot, om man fryser får man helt enkelt klä sig varmare. Har man börjat tröttna på mörkret som upptar del större delen av Nordens dygnsrytm får man helt enkelt tända lite fler lampor. Nej, jag avskyr snön av en enda anledning: det hala underlaget som gör det omöjligt för en att springa och motionera i det fina vinterlandskapet!

Idag begav jag mig hemifrån strax efter kl 13 och var väldigt glad och positiv inför den ca 1,5 timmes långa rundan. Tyvärr var jag tvungen att avbryta efter bara 2 km då mitt tålamod inte lägre höll och jag hade halkat runt så det både räckte och blev över! Gud så frustrerande! Nu ska jag istället ta med mig småkillarna och möta mamma efter jobbet! Hejsvejs, och glöm inte premiären av "Let´s Dance" ikväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0